Monday, October 17, 2011

SEJENAK BERSAMA !

Pernah kah anda terfikir,
Berapa banyak parents kita laburkan wang semata-mata untuk kita ?
Tak kisah lah parents or penjaga kita sejak kecil
Kalau lah dapat dikumpulkan semua wang yang telah dilaburkan
Wah ! super duper billion lah !
Gerenti kita pun dah bertaraf super millionare !
Dahsyat kan ?

Tapi kadang-kadang ramai yang tak terfikir pasal isu ni
Tapi biasa lah manusia kan ? Selalu lupa, selalu leka, selalu lalai !
Termasuk lah diri tuan punya blog ni

Sejak lahir ke dunia je, dah mula starting using money
Semua menda di sekeliling kita costing and mesti gunakan wang
Takde menda yang tak guna kan wang
Kalau gitu ntah berapa million and zillion wang parents aku agaknya
Melaburkan wang demi aku tanpa rasa jemu
Nak tak nak kena jugak keluarkan duit-duit itu
Kalau tak, susah lah kan nak tempuh hidup ni

Aku bersyukur kerna aku dibesarkan dengan penuh kasih sayang
Tapi kadang-kadang aku je kedegilan and telebih sudah
Sebagai anak-anak, kita perlu sentiasa mengenang jasa-jasa mereka
Yang tak terkira and tak dapat dibilang dengan jari-jari yang ada
Malah tak mampu lah kita nak mencongak kerna
Hanya Maha Esa je tau soal itu

I love you Mom and Dad
Thanks so so so much for everything :D
Please forgiven me !

P/s : MasyaAllah !



No comments: